תיעוד

הרבנים הראשיים לאפיפיור: "רואים בך שותף לסובלנות"

הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגר"ד לאו, נועדו הבוקר עם מנהיג הנוצרים האפיפיור פרנסיסקוס הראשון המבקר בארץ. כפי שנחשף ב"כיכר השבת" הרב יוסף הציג לפרנסיסקוס את לוחות הזהב שקיבל מאביו. "הלוחות שמשה רבינו הוריד באו להראות שאי אפשר להפריד את בין אדם למקום מבין אדם לחברו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק יוסף לצד האפיפיור (צילום: חיים צח, לע"מ)

ביקור האפיפיור בישראל: האפיפיור פרנסיסקוס הראשון, הגיע הבוקר (שני) ל'היכל שלמה' בירושלים, שם נפגש עם הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

הגר"י יוסף, פתח את דבריו וברך את האפיפיור: "אני מברך אותו ומודה לו על כל מה שהוא עושה למען האנושות והקהילות היהודיות בעולם, ברוך הבא לירושלים". גם הגר"ד לאו בירך את מנהיג הנוצרים בברכת "ברוכים הבאים לירושלים".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הגר"י יוסף ענד במהלך הפגישה 'לוחות הברית' מזהב, שקיבל אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ביום הכתרתו לפני ארבעים שנה לרב הראשי לישראל. את לוחות הברית קיבל הרב יצחק יוסף מאביו שבועות ספורים לפני פטירתו, עם היבחרו לתפקיד הרב הראשי לישראל. הרב עובדיה קרא לבנו והעניק לו את הלוחות באומרו: "אתה עוד תצטרך את זה".

בדבריו אמר הראשון לציון: "אני אוחז בידיי שני לוחות הברית, טס שעשוי מזהב, לוחות הברית שמשה רבינו הוריד מהר סיני. מה יש בלוחות הברית?, בצד ימין 5 דיברות על בין אדם למקום, מה יש בצד שמאל? דיברות של בן אדם לחברו".

"רבותי" המשיך הראשון לציון, "לוחות הברית הגיעו מחוברים אחד לשני, זה בא להראות שאי אפשר להפריד בין אדם למקם לבין בין אדם לחברו, כשיש 'בין אדם למקום' אז יש 'בין אדם לחברו'".

בהמשך דבריו אמר הגר"י יוסף: "אצל העם היהודי יש בין אדם למקום, ויש את הבין אדם לחברו, אי אפשר להפריד את הדברים כאשר יש אמונה של אל אחד".

"אני מברך את הדברים שאמר האפיפיור בגנות הטרור ומה שהיה בבריסל, יפה מאוד שהוא דיבר ומחה על הדברים, צריך שתמיד הכנסייה תגנה פגיעה של טרור בחפים בפשע, לכן הגינוי שהוא עשה לטרור זה נותן נדבך חשוב להשכנת השלום בארץ הקודש. כמו כן אני משבח אותו על הנאום שהוא נתן ב'יד ושם' כשהוא שאל 'איפה האדם'?, לא שואלים איפה הקב"ה שואלים איפה האדם".

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו אמר בדברים שנשא במעמד: "במרחק דקה מכאן נרצחו מאות נשים ילדים וקשישים יהודים ושאינם, רק בגלל שנאה בשם הדת. אני קורא לך לקיים ועידה בין דתית לכל ראשי הדתות להוקיע את האלימות בשם הדת".

הרב דוד לאו הציג בפני האפיפיור את ראשי ארגוני החסד שמצילים חיים בישראל. "אני רוצה לדבר על ערך החיים שהוא מעל לכל. בשביל חיי אדם מחללים את היום הקדוש ביותר עבורנו יום הכיפורים. מנהיגי הדתות צריכים לצאת בקריאה משותפת למנוע שפיכות דמים, מעשי שנאה, הרס בתי קברות ופגיעה בשם הדת".

הרב לאו ציין עוד לאפיפיור כי יש בישראל חופש דת שאין באף מדינה. "ביקרת בהר הבית וראית כיצד לכל דת מעניקים כאן את מקומם הראוי ואף מסייעים בידם". את דבריו סיים הרב הראשי דוד לאו בתפילה לשלום בין העמים ואמר כי ביקורו של האפיפיור צריך להעביר מסר לכל העולם של דו שיח, של שלום ולא של שנאה ושפיכות דמים.

האפיפיור אמר לרבנים הראשיים במהלך השיחה: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד", וקיבל במתנה את הספר "מצרה לרווחה".

"כבוד הרבנים הראשיים לישראל, משמח במיוחד להיות פה עמכם, אני מודה לכם מקרב לב, על קבלת הפנים החמה ועל דברי הברכה האדיבים" אמר האפיפיור. "בחודשים הראשונים שלי כאפיפיור, יוצא לי להיפגש עם נציגים יהודים, כל זה מעיד על רצון הדדי להכיר איש את רעהו ולבנות גשרים של אחווה הדדית".

לאחר מכן, הוצאו כלי התקשורת מהחדר והשלושה נשארו לפגישה סגורה. הגר"ד לאו ביקש מהאפיפיור להגישם משאלה של ילד נוצרי שחולה ומטופל בישראל ומבקש ללחוץ את ידו.

בפגישה השתתפו בכירי הרבנות הראשית ומשרד הדתות, שר הדתות ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט וכלת פרת ישראל הרבנית עדינה בר שלום. כאשר מנגד, חלק מחברי מועצת הרבנות הראשית החליטו להחרים את הטקס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר