זעם על 'הבית היהודי'

הח"כים החרדים החרימו פגישה עם השר אורי אריאל

חברי הכנסת החרדים זומנו ללשכתו של שר הבינוי והשיכון אורי אריאל לפגישה בנושא "מצוקת הדיור החרדית". ברגע האחרון, הודיעו חברי הכנסת כי הם מחרימים את הפגישה. ל"כיכר השבת" נודע כי ההחלטה התקבלה בעקבות הזעם על מפלגת 'הבית היהודי' והתנהלותה בנושא התקציב והדיור (חרדים)

חיים שקדי וישי כהן | כיכר השבת |
הפגישה בוטלה. שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (צילום: פלאש 90)

זעם על 'הבית היהודי': חברי הכנסת החרדים, מסיעת 'יהדות התורה' ומסיעת ש"ס זומנו לפגישה עם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ממפלגת 'הבית היהודי' אך החרימו אותה.

הפגישה שנקבעה מטעמו של השר אריאל נועדה להתקיים היום (שלישי) בשעה 17:00 בערב בלשכתו של השר והייתה אמורה לעסוק ב"מצוקת הדיור החרדית".

אלא שלחברי הכנסת החרדים היו תוכניות אחרות וברגע האחרון הם הודיעו כי אינם מתכוונים להגיע לפגישה המתוכננת עם השר אריאל.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההחלטה על ביטול הפגישה התקבלה בהחלטה משותפת על-ידי ראשי ש"ס וחברי-הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן, בעקבות הזעם הרב על התנהלות מפלגת 'הבית היהודי'.

הח"כים החרדים זועמים בין היתר על התנהלות המפלגה הדתית בנושאי התקציב והגזירות הקשות על עולם התורה והציבור החרדי כמו גם התנהלותה בנושאי הדיור והמצוקה החרדית.

גורם פוליטי אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר במכה לשר אורי אריאל מאחר ורק ברגע האחרון הח"כים החרדים הודיעו על אי הגעתם לפגישה, ממש דקות ספורות לפני המועד שנקבע".

לדבריו, "לא שייך שאנשי 'הבית היהודי' יתנהלו כראות עיניהם נגד הציבור החרדי, ייטלו חלק בקיצוצים הקשים, ואנחנו נבוא לפגישה עם השר ונספק לו את הכותרת שהוא כל-כך חפץ בה כדי להצטייר כמי שדואג לציבור החרדי".

גורם ב'יהדות התורה' אומר "שהבית היהודי יפסיקו לנסות לפלג את הציבור החרדי אחרי הקרע שעשו בעם ישראל, ההחלטה לא להגיע לכינוס הייתה משותפת לש"ס ויהדות התורה".

גורם בכיר ביהדות התורה מוסיף ואומר כי "יש גבול לחוצפה. השר אריאל הוא מבכירי הקואליציה הגרועה ביותר שהייתה לציבור החרדי מאז קום המדינה, ברור שח"כים לא יסכימו להשתתף במפגש שכזה".

גורם בש"ס אומר ל"כיכר השבת": "לא נשב לקוקטיילים שנועדו רק ליחסי ציבור עם אותם גורמים שמקצצים ופוגעים בעולם התורה, לא יתכן שיד אחת תנעץ חרב והיד השניה תלטף".

גורם בכיר בלשכת שר השיכון אומר ל"כיכר השבת" כי "לאחר הסיור שערך השר אריאל בשבוע שעבר עם ח"כ אלי ישי בהר יונה ומספר שעות לאחר הביקור שערך עם הראשון לציון הגר"ש עמאר בתל ציון נודע לנו כי יו"ר ש"ס דרעי הורה לחברי הכנסת של ש"ס לא להגיע ולהשתתף בישיבה מקצועית וחשובה למען מצוקת הדיור החרדי".

"למען ההסבר והידע - לפגישה שדרעי הורה לא להגיע הוזמנו יו"ר מנהל מקרקעי ישראל, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל משרד השיכון ובכירי הצוות המקצועי של משרד השיכון כשעל השולחן היו מונחים כל מפות הבנייה של הציבור החרדי. הגיע הזמן שדרעי יניח בצד את האגו המנופח והכבוד האישי ויפסיק לנהל את המלחמות האישיות שלו על חשבון הציבור החרדי", אומר הגורם.

שר השיכון אורי אריאל מסר בתגובה כי "שר השיכון פעל פועל ויפעל למען מצוקת הדיור במגזר החרדי, גם בישיבות עבודה וגם בשטח".

גורם ב'דגל התורה' אומר כי "שרבוב הפוליטיקה הפנימית של ש"ס בנושא אי השתתפות בפגישה עם השר אריאל אינו אלא ספין רדוד".

בלשכת ח"כ גפני מבהירים בצורה חד-משמעית כי "גפני מלכתחילה לא אישר השתתפות במפגש עם השר אריאל ולא תכנן להשתתף במפגש כזה".

גורם פוליטי חרדי בכיר אמר הערב כי: "השר אורי אריאל ייזכר לדורות כבוגד הפוליטי הגדול ביותר בציבור החרדי. בנט תמים וחדש, אריאל הוא אדריכל השנאה נגד החרדים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר