בהלת מלחמה • סיקור מיוחד

המונים מחכים לערכות מגן; הגר"ח: "מסכות? לפורים"

החשש מתקיפה מערבית בסוריה שתגרור את ישראל למעגל הלחימה, גרר אלפים למוקדים בהם מתבצעת חלוקה של ערכות מגן • כתבי "כיכר השבת" בסיקור מיוחד ממוקדי החלוקה: "האמריקאים מתערבים ואנחנו אוכלים אותה" • מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי לתלמידים ב'מיר': "מסכות? זה לפורים. תמשיכו ללמוד" (בארץ)

(צילום וידאו: יעקב לביא. תמונת הגר"ח: מאיר אלפסי)

בהלת מלחמה: עומסים רבים נרשמו היום (רביעי) בתחנות החלוקה של ערכות המגן בכל רחבי הארץ, וזאת בשל העובדה שרבים מהאזרחים החוששים מתקיפה של מדינות המערב בסוריה שתגרור את ישראל למעגל הלחימה גם כן - מגיעים על מנת להצטייד בערכות.

בערים החרדיות נערכים לקראת פתיחת תחנות החלוקה, כשבבני ברק מתקיימת הערב ישיבת הערכות ובדיקת מצב מיוחדת בין ראשי פיקוד העורף לבכירי העירייה, במטרה לבדוק את מוכנות המקלטים בעיר למקרה אסון חלילה.

(צילום: פלאש 90)

כתב 'כיכר השבת' הגיע לתחנת החלוקה במתנ"ס שמואל הנביא בירושלים, ותיעד את ההמונים שזורמים למקום במטרה להצטייד בערכות המגן.

"האמריקאים מתערבים, ואנחנו אוכלים אותה"

אחד מהאזרחים שהגיע למקום אמר ל'כיכר השבת': "באנו לקחת ערכות מגן, חשבנו שהאמריקאים לא יתערבו ולא יפציצו בסוריה, אבל בסוף האמריקאים כן מתערבים ואנו אוכלים אותה, מה לעשות, השם יעזור".

ג'ון איש מילואים, שהגיע גם כן למוקד החלוקה, אמר ל'כיכר השבת': "אני משרת ביחידה שיתכן והיא גם תגוייס, אם יגייסו בצווי 8, ובאתי בשביל להשיג מסיכה לבן שלי שנולד לפני שמונה חודשים, הבאתי את המסיכות של הילדים שלי רק בשביל לבדוק שהם מתאימים, שבמידה ואני אתגייס, יהיה לאשתי את כל מה שהיא צריכה לפני שאני נוסע". לדבריו, אחת האחראיות במקום, סירבה לתת לו את המסיכה לילדו הפעוט.

(צילום: כיכר השבת)

אזרח אחר, אמר: "הגעתי בערך בשעה 14:00 בצהריים, אבל המספרים לא זזים. פתאום החליטו להפסיק את החלוקה, אנשים, משפחות וילדים מחכים, ולאף אחד לא אכפת". הוא הוסיף: "מה אני יכול לומר? ברוכים הבאים לישראל"

עו"ד משה מובשוביץ שהגיע לסניף דואר מקומי בקרבת מגוריו בכדי להצטייד בערכות, אמר ל'כיכר השבת': "חוסר ההערכות של דואר ישראל היא מזעזעת. לקחתי פתקית בשתיים בצהרים וכשחזרתי בשעה חמש וחצי, המספר היה 350 בעוד שאצלי ביד היה מספר 650".

מרן הרב קנייבסקי: מסכות? זה לפורים"

במקביל, מתברר כי דווקא מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי מרגיע את השואלים המבוהלים, ואיננו מורה להצטייד בערכות מגן.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אמש (שלישי) פנו קבוצת אברכים הלומדים בישיבת מיר בירושלים למרן הגר"ח קנייבסקי, בשאלה כיצד עליהם להיערך לקראת המלחמה הצפויה והאם יש ללכת לתחנות החלוקה על מנת ולקבל את הערכות.

"מסיכות? זה לפורים" הגר"ח קנייבסקי (צילום: פלאש 90)

בתשובה לשאלתם, ביטל מרן הגר"ח את הדברים ואמר: "מסכות? זה לפורים", מרן הרב קנייבסקי הורה לאברכים להמשיך ולשקוד על תלמודם ללא חשש וחרדה מפני הבאות.

נתניהו: "אין סיבה לשנות את שגרת החיים"

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס בצהריים (רביעי) למתיחות בישראל לנוכח התקיפה המסתמנת של ארצות-הברית בסוריה בעקבות הטבח הכימי.

"בהמשך להערכת המצב הביטחונית שהתקיימה היום אין סיבה לשנות את שגרת החיים", הבהיר ראש המשלה בניסיון להרגיע את ההיסטריה בקרב אזרחי ישראל.

נתניהו הוסיף והבהיר כי "במקביל אנו נערכים לכל תרחיש. צה''ל ערוך להגן מפני כל איום וערוך להגיב בעוצמה על כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל".

נערכים: מערכות יירוט, וגיוס מילואים מצומצם

בישיבת קבינט שהתכנסה בצהריים, אושר לצה"ל גיוס מצומצם של מילואים במערכים החיוניים וכן אושרה פריסת מערכות יירוט מתקדמות בצפון הארץ.

בצה"ל החליטו להעלות הילוך בהכנות לקראת התקיפה בסוריה וזאת בשל האפשרות כי סוריה תחליט להגיב על-כך בירי לעבר ישראל.

ביממה הקרובה תועבר סוללת כיפת ברזל לצפון, בנוסף למערכת הפרוסה באזור חיפה. צה"ל צפוי לפרוס סוללה נוספת באזור המרכז. סוללת פטריוט תוצב על-ידי חיל האוויר בגליל.

ניסוי בטיל פטריוט (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

בנוסף, הוחלט בחיל האוויר להעלות את הדריכות בסוללת "חץ 2" שאמור לספק מענה לאיומים הרחוקים, כמו טילי הסקאד הסוריים וטילי השיאהב 3 והסיג'יל של האיראנים.

דובר צה"ל: עוקבים אחר ההתפתחויות שעה שעה

מוקדם יותר, פרסם דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, פוסט בדף הפייסבוק בו כתב כי "חשוב לחדד כי ההתפתחויות סביב האירועים בסוריה ומשמעותה מובלת על ידי ארצות הברית עם קואליציה מתרחבת, שכוללת מדינות אחרות במזרח התיכון".

"כמתחייב, צה"ל בוחן, עוקב וצופה בהתפתחויות שעה שעה. פיקוד העורף יודע היטב את מלאכתו ונערך לתת כל מענה שיידרש לאוכלוסייה ולכן אין כל סיבה לשינוי בשגרת יומנו", הוסיף דובר צה"ל.

החל משעות הבוקר, נרשמים עומסים חריגים בכל התחנות לחלוקת ערכות מגן. במערכת הביטחון אומרים כי הקריאה לציבור לבוא ולהצטייד בערכות לא פסקה בשנתיים האחרונות וחבל שיש מי שנזכר לעשות זאת ברגע האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר