לקראת דוח הכרמל

הרב עובדיה: מבקר המדינה החליט מראש על דו"ח שלילי

ביום רביעי הקרוב יפרסם מבקר המדינה השופט מיכה לינדנשטראוס את הדו"ח על אסון הכרמל, כאשר השר אלי ישי, צפוי להיות אחד האשמים העיקרים במחדל. אמש, התייחס מרן הרב עובדיה יוסף לדו"ח הצפוי והשווה את מבקר המדינה לחטא המרגלים, לאחר שהחליט מראש על הוצאת דו"ח שלישי (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב עובדיה ואלי ישי (צילום: פלאש 90)

ביום רביעי הקרוב צפוי מבקר המדינה השופט מיכה לינדנשטראוס לפרסם את הדוח על אסון הכרמל, וכבר כעת מתייחס לפרשה מנהיגה הרוחני של ש"ס מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א.

לפני שנה וחצי, בחודש דצמבר 2010 פרצה שריפה עזה בסמוך לעוספיה שהתפשטה לכל הר הכרמל. השריפה, הקשה והגדולה בתולדות ישראל, גבתה את חייהם של 44 בני אדם, יותר מ-10 אלף בני אדם פונו מבתיהם, ומשימת כיבוי האש נמשכה כ-82 שעות.

בעקבות השריפה והתוצאות הקשות, והמחדלים הגדולים שהתגלו בימים בהם היא פרצה בעיקר בשירותי כיבוי האש במדינה, החליט מבקר המדינה לפתוח בחקירת המקרה, והוצאת דוח חריף בנושא.

לפי הטיוטות שהוציא בחודשים האחרונים כמו גם לפי ההדלפות לכלי התקשורת, מסתמן כי האש בדוח תכוון לשלושה אשמים עיקריים: שר הפנים אלי ישי, שר האוצר יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ.

הדוח צפוי להתפרסם ביום רביעי הקרוב, ימים ספורים לפני שמיכה לינדרשטראוס יסיים את תפקידו כמבקר המדינה, ולפי ההערכות יעורר סערה ציבורית גדולה בעקבות ממצאיו.

מי שמתגייס כבר כעת לגנות את מבקר המדינה הוא מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף, לאחר שלפי הפרסומים על שר הפנים אלי ישי תוטל אחריות מיוחדת בעקבות אחריות משרדו על מערך הכבאות.

אמש, בשיעורו השבועי כמדי מוצאי שבת לעשרות אלפי מאזינים, בעת שהתייחס לפרשת "שלח לך", פרשת המרגלים שבאו לבחון את ארץ ישראל, התייחס הרב עובדיה לדוח המבקר הצפוי.

"המרגלים ששלח משה לפי כניסת בני ישראל לארץ", אמר הרב עובדיה יוסף, "החליטו מראש על כתיבת דו"ח שלילי על ארץ ישראל, כמו בדו"ח מבקר המדינה".

בדבריו אלו רמז הגר"ע יוסף כי מבקר המדינה החליט מראש להוציא דו"ח שלילי באסון הכרמל, ככל הנראה בעיקר נגד השר אלי ישי, ולכן השווה אותו לחטאם של המרגלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר