תקדים הלכתי

הרב קנייבסקי: עדות גירושין של משתמשי אייפון - פסולה

פסק הלכה שמיוחס למרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, קובע כי משתמשי מכשירי אייפון פסולים לעדות נישואין וגירושין. "אם היה עד, אפילו בדיעבד, צריך לקדש או לתת גט עוד פעם" כתב יו"ר הוועד לטוהר התקשורת ששמע את הפסק מפיו של הרב קנייבסקי. האם אלפי נישואין וגירושין לא תקפים הלכתית? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ' - כיכר השבת)

דרמה הלכתית: פסק הלכה חדש שיוצא ממעונו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי, קובע כי יתכן ואלפי עמך בית ישראל שנישאו והתגרשו דרך הרבנות אינם נשואיםגרושים על פי ההלכה. הסיבה? חלקם של אנשי המועצות הדתיות מחזיקים במכשיר האייפון.

במכתב שהוציא הרב אהרון פיינהנדלר - יו"ר "הוועדה לטוהר התקשורת" והגיע לידי 'כיכר השבת', הוא מצטט את הגר"ח קנייבסקי שאמר כי: "כל מי שיש לו אייפון, אינטרנט פרוץ וכדומה פסול לעדות קידושין וגירושין, אם הנ"ל היה עד, אפילו בדיעבד, צריך לקדש אותו או לתת גט עוד פעם".

הגר"ח קנייבסקי הוסיף ואמר - לדברי הרב פיינהנדלר, כי "מי שעושה הכשרה (השקה) למקווה של טבילת נשים, וכן האישה המטבילה, פסולים לתפקיד שלהם אם הם מחזיקים במכשירים הנ"ל".

יצויין, כי חלק ניכר מאנשי המועצות הדתיות שלא בהכרח משתייכים לזרם החרדי השמרני, מחזיקים במכשירי אייפון או באינטרנט שאינו מסונן. כמו כן, בחתונות רבות, ובמיוחד במגזר שאינו חרדי, האנשים שמתכבדים בעדות עשויים להחזיק ברשותם טלפון חכם, לפי דברי הגר"ח קנייבסקי אותם מביא הוועד לטוהר התקשורת, הקידושין (או הגירושין) אינם תקפים.

כזכור, לפני כשבועיים הובאו ב'כיכר השבת' דבריו של הגאון הרב אהרון בוטבול - חתנו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל - שפסק כי המחזיק אייפון אסור לו לשמש שליח ציבור.

"בהלכה כתוב שבעל עברה אסור לו להיות חזן. מה זה בעל עבירה? מי שעושה עבירות כל הזמן, באופן קבוע, כולנו עושים עברות, אין אדם שלא עושה עברות אבל לפחות אנחנו מצטערים על זה" אמר הרב בוטבול.

"אבל אחד שבאופן קבוע הוא את העבירה הזאת (מחזיק אייפון. י-כ) אינו שומר, זה נקרא בעל עבירה, מרן כותב בשולחן ערוך באופן מפורש שבעל עבירה אסור שיהיה חזן".

הרב המשיך ותקף את מחזיקי מכשירי האייפון במילים חריפות וכינה אותם בכינויים קשים: "דבר אחד ברור, מי שמחזיק אייפון הוא לא בן תורה. הוא לא אדם ירא שמיים, זו האמת לאמיתה, כי מי שהוא ירא שמיים הוא יודע שלא מחזיקים דבר כזה".

הרב בוטבול הדגיש בסיום דבריו: "אם אני נמצא בבית כנסת ואני יודע שהחזן מחזיק אייפון, אם מותר לי לענות אחריו אמן? התשובה היא בוודאי שאני חייב לענות אמן, להתפלל איתו אני יתפלל, אבל אם יש לי מקום לבחור ואני יכול לבחור חזן אז בוודאי שאני יבחר חזן אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר