פניה לראש אכ"א: התירי לחיילים להשתתף בעצרת המיליון

פניה שנשלחה אל ראש אכ"א האלופה אורנה ברביבאי, מבקשת לאשר לחיילים להשתתף ב'עצרת המיליון'. עורך הדין החתום על הפנייה: "לא מתוכננים נאומים פוליטיים, זו עצרת תפילה" (ארץ,חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

המחלקה המשפטית של פרויקט 'דוסים', הגישה היום (חמישי) פנייה דחופה לראש אכ"א האלופה אורנה ברביבאי, בבקשה להתיר לחיילי צה"ל להשתתף בעצרת התפילה שתתקיים בירושלים ביום ראשון הקרוב, ולהורות למפקדים לא לאסור על פיקודיהם להשתתף בעצרת בזמנם החופשי.

בפרויקט מספרים על פניות שהתקבלו מחיילים שהביעו את רצונם להשתתף בעצרת: "אנו אמנם בחרנו לעטות על עצמינו מדים, אבל לא נפרדנו מן העולם החרדי ואנחנו מרגישים חלק ממנו לכל דבר", אמר אחד החיילים, "עולם התורה יקר וחשוב לנו ואנו רוצים להתפלל להאדרת שמו כמו כל אדם מאמין".

(סריקה: באדיבות 'דוסים')

עו"ד יהודה גוטמן החתום על הפנייה, מבהיר כי "בעצרת המתוכננת לא מתכננים נאומים פוליטיים כלשהם והיא הוגדרה על ידי המארגנים כעצרת תפילה בלבד".

כמו כן בשל העובדה כי עצרת התפילה אינה מזוהה עם גוף פוליטי כלשהו אלא עם כלל הציבור הדתי, הרי שאין כל סיבה לאסור את השתתפותם של חיילים המבקשים [בזמנם החופשי] לבוא ולהתפלל.

יאיר טיילור מ"דוסים" מסר: "אם צבא ההגנה לישראל רואה בעצמו צבא העם, הרי שלא ייתכן כי הוא יפלה חיילים וימנע מהם את זכותם הבסיסית להיות חלק מעצרת תפילה. אופן הפעולה של ראש אכ"א בעניין, תעיד על כוונתם האמיתית של שלטונות צה"ל אל מול חרדים המשרתים בצבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר