גזענות הסמינרים: השר אלי ישי הורה לעצור תקציבים

לפי נתונים רישמיים של משרד החינוך מהחודש האחרון, 95 נערות מבני-ברק לא התקבלו לסמינרים "אשכנזיים" והן נשארו בביתן ולא לומדות, 182 בירושלים, 44 בביתר-עילית, 40 במודיעין-עילית ו-32 באלעד. שר הפנים אלי ישי, הורה לעצור מיידית תקציבים לרשויות מקומיות שמתקצבות את הסמינרים הגזעניים

ניצן ארליך | כיכר השבת |
עוצר תקציבים. ישי (צילום: פלאש 90)

'ידיעות אחרונות' חשף הבוקר (רביעי) נתונים מדוייקים על אפליית הסמינרים החרדים נגד הבנות הספרדיות.

לפי נתונים רישמיים של משרד החינוך מהחודש האחרון, 95 נערות מבני-ברק לא התקבלו לסמינרים "אשכנזיים" והן נשארו בביתן ולא לומדות, 182 בירושלים, 44 בביתר-עילית, 40 במודיעין-עילית ו-32 באלעד.

הנתונים הוגשו על-ידי המדינה בתגובה לעתירה לבג"ץ שהוגשה לבית-המשפט נגד האפלייה במוסדות החינוך החרדיים.

בתגובה לפרסומים, יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי הורה לעצור תקציבים לסמינרים. "עקב המצב הבלתי-נסבל שבה הגזענות מרימה ראש וישנן מאות בנות שעדיין לא התחילו את שנת הלימודים בגלל חטאן שלא נולדו בצבע הנכון, הנחתי הבוקר את מנכ"ל משרד הפנים לעצור מיידית העברת תקציבים לאותן רשויות מקומיות המתקצבות מוסדות הנוהגות באופן גזעני ומפלות לרעה תלמידים אשכנזים, ספרדים, אתיופים או כל כל עדה אחרת", אמר השר ישי.

השר ישי הוסיף ואמר כי "לא ייתכן שכספי המדינה ישמשו לסיפסור בתלמידי ישראל. את הגזענות צריך למחוק ואנו ניאבק על כך בכל הכלים בהעומדים לרשותינו".

גם יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, התייחס לפרסום בעיתון וכינה אותו "מפת החרפה".

"אין מקום להיסוס, צריך לסגור מיד את בתי-הספר בהם נהוגה אפליה, לחסום את תקציביהם, ולהעמיד לדין את המנהלים. בגזענות צריך להלחם, ולא רק בדיבורים", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו.

עו"ד יואב ללום מעמותת 'נוער כהלכה' אמר ש"הגיע הזמן שבש"ס קודם יעשו ואחר כך יוציאו הודעות לעיתונות. ההצהרות של שס בנושא רק מזיקות לאינטרס הספרדי בפרט כאשר הניסיון מראה פעם אחר פעם שההצהרות נשארות בגדר הצהרות בלבד. הצהרותיו של יו"ר ש"ס אינן אפילו בבחינת אקמול לחולה סרטן ודי לחכימא ברמיזא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר