יהונתן יוסף מסביר: למה לא להעביר את קבר דוד לנוצרים?

רק נוכחות יהודית קבועה בהר ציון תטרפד את מסירתו בהדרגה לידי הוותיקן וכל מי שלב יהודי בקרבו ישתדל לבקר במקום ולהתפלל בו שלא יימסר בידי זדים • יהונתן יוסף בטור אישי (דעה)

יהונתן יוסף | כיכר השבת |
כותב השורות, יהונתן יוסף (צילום: כיכר השבת)

לפני כחצי שנה נקראתי על ידי הגאון הגדול הרב שמחה הכהן קוק - רבה של רחובות, להצטרף לוועד נאמני דוד המלך ולהילחם במגמות לשינוי הסטטוס קוו בהר ציון לטובת הוותיקן.

משיחות לא רשמיות שניהלתי עם גורמי ממשל מכל הדרגים, הובהר לי בצורה חד משמעית כי חברי הועד צודקים בטענתם כי נחתם הסכם עם הוותיקן.

ערכתי עבודת שטח רצינית בניסיון להבין מדוע מוסתר ההסכם מעיני הציבור? מה יש בהסכם? מה נחתם? ובעיקר חפצתי לדעת מי חתם ובאיזו סמכות?

סגן שר החוץ ח"כ זאב אלקין, הודה כי ישנו הסכם בין ישראל לוותיקן בראיון שהעניק לעיתון "מקור ראשון" בחג הפסח האחרון ואני מצטט "אני יכול רק לומר שהיה אכן סיכום ראשוני של דני איילון עם אנשי משרד החוץ ומשרד הפנים.
זה הגיע לאלי ישי שביקש לשנות כמה דברים. חזרנו לוותיקן והגענו לסיכום מחודש ומאז לא נגענו בזה. הדבר היחידי שאני יכול להגיד זה שכל השמועות על כך שהסכמנו להעביר בעלות או חכירה על קבר דוד לא נכונות. יש גם ויכוח בין הכנסיות הנוצריות עצמן, וכן, הכנסייה הקתולית תקבל עדיפות מסוימת".

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג, פנה אל אלי ישי בשאלה האם נכונים הדברים ומה ביקש ממנו דני איילון.

אלי ישי ענה: דני איילון ביקש להעביר לכנסיה את חדר הסעודה האחרונה ונענה בשלילה מוחלטת.

"אפילו מפתח לא הסכמתי להעביר להם לביצוע של מיסה אחת שתפר את הסטטוס קוו בהר ציון" כך אמר ישי.

מהו הסיכום המחודש? מה הממשלה הנוכחית החליטה? כל זה נסתר מעיני הציבור.

פקיד רשמי שפנה בבקשה "להרגיע את העניינים" ציין בפני כי "רק" הוסכם לאפשר להם לבצע מיסות נוספות בחדר הסעודה האחרונה. מפקיד ממשלתי אחר שביקר בבית הגר"א נבנצל שליט"א נודע כי מדינת ישראל מתכוונת לאשר להם "רק" עשיה של 60 מיסות בשנה כאשר בכך האולם מעל קברו של דוד המלך הופך לכנסייה נוצרית לכל דבר ועניין.

במילים אחרות : חכירה ובעלות לא, אך שינוי של הסטטוס קוו והפיכת המקום באופן מעשי לכנסיה יבוצע בזחילה.

כך לא מתנהלת ממשלה דמוקרטית. חושבני שהמינימום הנדרש מראשי מדינה הוא שקיפות ולא הסתרה.

אם הכחשת הגורמים הרשמיים נכונה יואילו נא להסביר מדוע רוה"מ נתניהו שינה לאחרונה בבהילות את החוק באופן המאפשר לו לוותר ביתר קלות על חלקים מקבר דוד המלך.

רק נוכחות יהודית קבועה בהר ציון תטרפד את מסירתו בהדרגה לידי הוותיקן וכל מי שלב יהודי בקרבו ישתדל לבקר במקום ולהתפלל בו שלא יימסר בידי זדים.

בסיום הדברים אומר: במסגרת המאבק הזדעזעתי ונדהמתי מהקלות הבלתי נסבלת בה מזלזלים שרים וגורמי ממשל המכנים את עצמם "ציונים" בהר ציון ובקבר דוד מלך ישראל שבלעדיו לא הייתה קמה עיר ציון ירושלים.

הפועל למען מסירת חלקים מקבר דוד לא יכול להניף את הדגל שבמרכזו מגן דוד.

אדם שכזה יכול לעמוד בצפירה ולשיר "התקווה" ועדיין להישאר אנטי יהודי ואנטי ציוני. אדם מסוג זה בוגד בעברו ואין לו עתיד.

בשבועיים האחרונים עברו חברי ועד נאמני דוד המלך בבתיהם של גדולי ישראל והחתימו אותם על קריאה לעצרת תפילה שתתקיים ביום שני הקרוב י"ב באייר ה'תשע"ד בשעה 17:00 במתחם קבר דוד בהר ציון.

על קריאה זו חתמו חמישים רבנים מכל החוגים והעדות ובראשם רבני הרובע היהודי.

ביום חמישי ח' באייר, כאשר הלכתי לנחם את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שליט"א, הורה לי לפרסם בשמו פניה לציבור להגיע לעצרת התפילה ביום שני י"ב באייר התשע"ד, ומברך באופן אישי את כל המשתתפים בכל מילי דמיטב. ואסיים בברכתו של רבי דוד שליט"א: יה"ר שתתבטל הגזירה למסירת חלקים מקבר דוד לידי נכרים, "ישמח הר ציון תגלנה בנות יהודה".

הכותב הינו מהפעילים נגד מסירת קבר דוד לידי הנוצרים, ובנו של הגאון הגדול רבי יעקב יוסף זצוק"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר