לפני כולם: קטעים מהטור שיפרסם מחר יאיר לפיד

מהפייסבוק לעיתון: 'כיכר השבת' מגיש קטעים מהטור שיפרסם מחר יאיר לפיד ב'ידיעות אחרונות', בו פותח בקמפיין הפוליטי: החרדים, המתנחלים וש"ס. "כבר שנים ארוכות שמדינת ישראל משועבדת לקבוצות אינטרסים סחטניות, חסרות בושה, חלקן אפילו לא ציוניות, שעושות שימוש בשיטת המשטר כדי לשדוד את כספו של המעמד הבינוני", הוא כותב. שונא חרדים או לא? תקראו קטעים מהטור ותחליטו

ישראל כהן | כיכר השבת |

רבים שאלו מהי האג'נדה של הפוליטיקאי החדש ואיש התקשורת בדימוס יאיר לפיד, בשבוע האחרון הוא ענה (ומחק) שברי מסרים דרך דף הפייסבוק שלו.

אולם במדורו השבוע בעיתון 'שבעה ימים' של 'ידיעות אחרונות' שיופץ מחר לקוראי העיתון, עונה לפיד בפעם ראשונה על השאלה החשובה.

תחת הכותרת "למה אני הולך לפוליטיקה", כותב יאיר לפיד במאמר שיתפרסם מחר (שישי) ב'ידיעות אחרונות': "רבים רוצים לדעת מה התווית שלי, הם רוצים לתייג אותי כימני או כשמאלני? כשונא חרדים כמו אבא שלו או כפשרן? כסוציאליסט או כקפיטליסט? התשובה אגב שאני פטריוט ישראלי, יהודי וציוני וכל עמדותיי האחרות נגזרות מהשילוש הזה".

עוד כותב לפיד: "אני חושב שסוג השיח המתנהל בישראל מוליך את המדינה לאבדון ואני רוצה לנסות לשנות אותו. בימים אלו אני כותב מצע מפורט בשורה של נושאים, החל מהסיכסוך ישראלי-פלסטיני וכלה בצורך בחוקה, אבל בנתיים מצאתי שתי מילים שיגדירו את הכיוון שלי והם 'איפה הכסף?' זה הסטיקר הראשון שלי.

"זוהי השאלה הגדולה אותה שואל מעמד הביניים הישראלי שבשבילו אני הולך לפוליטיקה והמטרה המוצהרת שלי לייצג את האינטרסים שלו".

וכאן, עובר לפיד למתקפה סמויה - יש שיאמרו גלויה - על הנציגים החרדיים בכנסת: "התשובה ידועה לכולם: כבר שנים ארוכות שמדינת ישראל משועבדת לקבוצות אינטרסים סחטניות, חסרות בושה, חלקן אפילו לא ציוניות, שעושות שימוש בשיטת המשטר כדי לשדוד את כספו של המעמד הבינוני".

וכאן מסייג לפיד את דבריו: "אני יודע שזה מקפיץ את כל מי שקיוו שהוביל קו אנטי-חרדי (ואף אחד לא מקווה לכך יותר מש"ס כי זה יציל לה את הקמפיין הבא), אבל צר לי לאכזב אותם אין לי עניין בשנאת יהודים, אלא רק בחלוקה צודקת יותר של המשאבים ובסדר עדיפויות אחר לגמרי, אני חושב שילדים חרדים צריכים ללמוד ליב"ה ושהוריהם צריכים לעבוד, ואני מאמין שיש חרדים רבים שחושבים כמוני וישמחו לגלות כי מישהו נאבק בעסקנים וברבנים הקיצוניים הממררים את חייהם".

לפיד גם תוקף את הטייקונים ומוסיף כי הכסף נמצא גם "בלא מעט התנחלויות שנראות כמו בשוויץ, אליהן מובילים כבישים יותר טובים משוויץ".

והוא מסיים: "בשביל מה נכנסתי לפוליטיקה? היה לי הכל כולל השפעה וכסף. החלטתי לדאוג למעמד הבינוני כדי שיקבל תמורה נאותה מהמדינה על ההשקעה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר