המפלגה החדשה של לפיד: "עתיד"

מייסד 'עתיד אחד': "לא ניתן ליאיר לפיד להעתיק את השם"

הערב נחשף שם המפלגה של יאיר לפיד: "עתיד". מסתבר שב-2006 קמה מפלגה בשם "עתיד אחד". מייסד המפלגה שלא עברה את אחוז החסימה, הרב יחזקאל שטלצר, אומר ל'כיכר השבת' כי אין לו שום כוונה לוותר על השם. "המפלגה שלנו רשומה ברשם המפלגות, אם יפנו אלינו - נתנגד" (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

חודשים אחרי שהכריז על ריצה לפוליטיקה, נחשף השם החדש של מפלגת יאיר לפיד: "עתיד". ערוץ 2 שחשף את השם, דיווח כי למשרדי רשם המפלגות יוגשו בימים הקרובים המסמכים הראשונים המבשרים על הקמתה של המפלגה החדשה.

בשנת 2006 קמה מפלגה בשם דומה "עתיד אחד". סיסמת המפלגה הייתה: "עתיד טוב לישראל". השם "עתיד", מיותר לציין, היה השם המרכזי של המפלגה. המפלגה לא זכתה לעבור את אחוז החסימה לאחר שקיבלה 14,005 קולות, ולא נכנסה לכנסת.

מטרת המפלגה, בראש ובראשונה, הייתה לסייע לעולים מאתיופיה לישראל ולדאוג לרווחת בני העדה המתגוררים בארץ.

יחזקאל שטלצר, מייסד המפלגה שהתמודד בעצמו על מקום ברשימה לכנסת, נדהם לשמוע על השם החדש של מפלגת לפיד. "פשוט בושה וחרפה", הוא אומר בשיחה בלעדית עם 'כיכר השבת', "אין לנו שום כוונה לוותר על השם של המפלגה, השם 'עתיד אחד' רשום ברשם המפלגות וכל בר-דעת מבין שהדימיון רב מאוד".

לדברי שטלצר, יהודי שומר תורה ומצוות, השם המלא של המפלגה "עתיד אחד", אבל המפלגה זוהתה בשם הקיצור "עתיד". לדבריו, הוא לא יגיש תביעה, אבל "אם רשם המפלגות יפנה אלינו - נתנגד בכל תוקף להעתקת השם".

"יש בלפיד גאווה"

אחרי שמפלגתו, "עתיד אחד", לא עברה את אחוז החסימה, שטלצר החליט לא לרוץ בשנית, אבל לא וויתר סופית על כוונתו. "אם רבנים והאנשים איתם אנחנו מתייעצים יורו לנו לרוץ בשנית - נעשה זאת", הוא אומר, "המצע שלנו לסייע לעולי אתיופיה, לצד הצורך לחזק את ערכי היהדות בכל בתי-הספר הממלכתיים".

את הפוליטיקה הוא מתעב. "זה מקום של שחיתות, מי שרוצה לעסוק בצורכי ציבור - שיעשה זאת מחוץ למערכת הפוליטית. כיום, בפוליטיקה, כל אחד מחפש לעצמו כיסאות".

את יאיר לפיד, שלקח ממנו את השם הראשון והמרכזי של המפלגה, הוא תוקף: "זה שימוש ציני של שחקנים שיכולים לגרוף 20 מנדטים, המציאות מראה על המצב העגום של המדינה, שאיבדה כל כיוון. אין לה ערכים, אין לה יהדות, אין לה חזון. מה הלפידים למיניהם יכולים? להקים טלוויזיה? מדינה כזאת יכולה להקים מנהיגות אמיתית?", הוא שואל.

לדעתו של שטצלר, המפלה של לפיד קרובה. "יש בו גאווה, הוא שני צעדים לפני הנפילה. פני הדור כפני הכלב, אבל יש השם בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר