הציבור הליטאי סוער

הרב חיים קנייבסקי: "נתקו קשר עם בר-כל"

לאחר שעסקיו הוחרמו, המלחמה כנגד מנחם כרמל נמשכת, אמש נקראו קופות הצדקה של הציבור החרדי לנתק קשר עם 'בר-כל'' זאת בעקבות פרסומות לרשת בעיתון 'הפלס'. הנזק הצפוי: כ-12 מליון ש"ח. גורמים ברשת: "כבר 4 שנים שאין שיתוף פעולה עם הקופה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: שוקי לרר, כיכר השבת)

התפתחות דרמטית התרחשה אמש (ראשון) בפרשת החרמת עסקיו של הרב מנחם כרמל בעקבות פרסומי הרשת שבבעלותו בעיתון "הפלס".

אמש בשעות הערב הוחלט בהנהלת דגל התורה לקחת כמה צעדים קדימה וככל הנראה לפטר את הרב כרמל מתפקידו בועדת הדיור של התנועה הליטאית, מה שעשוי אולי לסמן משהו על המשך דרכו הציבורית מבחינת הנהגת התנועה בשלב זה.

בנוסף, שוקלים מקורבי מרן הגר״ח קנייבסקי שליט״א לתת הוראה חד משמעית לארגוני החסד "קופת העיר" ו"יד אליעזר" הסרים למרותו של שר התורה, להפסיק כל קשר עסקי עם רשת הצרכניות "בר כל" שבבעלות הרב מנחם כרמל, זאת בשל פרסומי הרשת שבבעלותו בעיתון "הפלס" וכתוצאה מכך פגיעתו בגדולי הדור ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א.

הנזק: 12 מליון ש"ח

ל'כיכר השבת' נודע כי אם הדבר אכן יתרחש הרי שמדובר בהפסד עצום של כ-12 מליון ש"ח, וזאת לאור העובדה כי "קופת העיר" רוכשת מרשת ברכל מידי שנה לקראת החגים, מוצרים בסך של כ-7 מליון ש"ח על מנת לחלקם למשפחות נצרכות ומעוטות יכולת ואילו ארגון החסד "יד אליעזר" רוכש מוצרים בשווי של כ-5 מליון ש"ח.

המאבק הפנימי התלקח שוב ביממה האחרונה לאחר שבימים האחרונים שב איש העסקים הרב מנחם כרמל - בעליה של רשת "בר כל" לפרסם בעיתון "הפלס". זאת על אף פנייתו של מרן הגר"ח קנייבסקי אליו לפני מספר שבועות בדרישה שיפסיק לפרסם בעיתון

גורמים בכירים ברשת 'בר-כל' הגיבו אמש (ראשון) ל'כיכר השבת' בנוגע לשמועה כי ההסדר עם קופת העיר יופסק מעתה ואילך ואמרו כי "מזה ארבע שנים בהם קופת העיר ב"ב מחלקת תלושים ומוצרים של רשתות 'יש' ו'אושר עד' בלבד, ואין להם כל שיתוף פעולה עם הרשת, מדובר בספין שלא מחזיק מים במטרה להפעיל לחץ על בעלי הרשת".

אמש, נעשה הצעד הראשון בתגובה למהלך, כשמביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי הובהר כי מעתה ואילך "יחרים" הגר"ח קנייבסקי את השמחות שיתקיימו באולמי "היכלי מלכות" שבבעלותו של כרמל. בנוסף, הודיעו בני משפחתו על ביטול האירועים שתכננו לערוך באולם זה בחודשים הקרובים.

"אסור לסתום פיות"

יצויין כי אמש (ראשון) במהלך הבוקר שוחח 'כיכר השבת' עם הרב מנחם כרמל שהיה מופתע וטען כי לא ידוע לו על "חרם" שעשה מי מגדולי ישראל כנגד האולם שבבעלותו, "אתה ראית שר' חיים כתב כזה דבר??" שאל כרמל בהתרסה והבהיר כי "עד עתה לא ידוע לו על אף ביטול.

לגופם של דברים חשף כרמל כי מרן הגר"ח פנה אליו וביקש ממנו להפסיק לפרסם באף אחד מהעיתונים (לא "יתד" ולא "הפלס") במשך שבועיים. "הודעתי מייד כי אני מקבל על עצמי את הדבר כבקשתו האישית של מרן שר התורה שאני נכנס אליו ביראת הרוממות ממש".

"ואכן עמדתי בזה וכעת שבתי לפרסם בשתי העיתונים גם ביתד נאמן וגם בהפלס",סיפר כרמל

עוד אמר הרב כרמל בראיון: "צר לי שהמצב הגיע לכדי כך,זה מפריע לי וכואב לי מאוד, אני איש של כלל ישראל,של אחדות ומייצג את כולם. לגופם של דברים הסברתי למרן הגר"ח קנייבסקי בעת הפגישה, כי אני מייצג ומשתייך למה שמכונה "הפלג הירושלמי" ומוניתי ע"י מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ולדעתי כולם מבינים את זה ולא חושבים אחרת".

"צריך להבין שאני משרת ציבור, התמניתי בזמנו ע"י מרן הגרא"מ שך זצ"ל,המשכתי לקבל הוראות ממרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל וכיום ממשיך את ההשקפה הזאת הגר"ש אוירבך שליט"א, ואני נאמן לערכים שלי. לא ייתכן שבגלל שאדם שומר על נאמנות "יתלו" אותו בכיכר העיר, אסור לסתום פיות". סיים כרמל את דבריו.

יצויין כי על רקע הסערה הפנימית, השתתפו ביום חמישי בערב מרנן ורבנן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן שליט״א והגר״ש אוירבך שליט״א בטקס חנוכת הבית לת״ת שירה חדשה בפ״ת. גדולי ישראל ישבו זה לצד זה במשך דקות ארוכות ושוחחו בחביבות מופגנת במשך זמן ארוך מן הרגיל. לדברי אחד המשתתפים היה זה מחזה מפעים לראות את האחדות השוררת בין גדולי ישראל שליט״א

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר