לינץ' בחייל החרדי?

חקירת המשטרה: החייל הותקף מילולית ולא פיזית

בבוקר שאחרי תקיפת החייל החרדי במאה שערים, בעוד כלי תקשורת בוחרים לכנות זאת כ"לינץ' בחייל חרדי", מחקירת המשטרה עולה כי החייל לא הותקף פיזית אלא רק מילולית בקריאות גנאי. הרב מרדכי בלוי הסביר כי "יש גזירה שמונפת מעל מחנה התורה ויש כאלה שלוקחים אותה למקומות אפלים" (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
כוחות המשטרה במאה שערים, אמש (צילום: פלאש 90)

בבוקר שאחרי תקיפת החייל החרדי במאה שערים על-ידי קבוצת קיצוניים, הפוליטיקאים ממשיכים להתחרות ביניהם מי יגנה בצורה בוטה יותר את כל הציבור החרדי כאשר הם בוחרים להתעלם מהעובדות הבסיסיות של התקרית.

העיתונאי אבישי בן חיים, כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו כי האמת היא שהחייל לא הוכה ולא חטף מכות אלא רק ספג קריאות גנאי.

"האמת בעניין הלינץ' נגד החייל במאה שערים", כותב בן חיים, "מדובר באירוע מכוער ומעורר גועל ובושה בכל מקרה, אבל למעוניינים בפרטים המדויקים כדאי לדעת מה באמת קרה על פי חקירת המשטרה".

"לא היכו אותו, לא הרביצו לו, צעקו לו חרד''ק ואולי עוד קריאות גנאי", כותב בן חיים, "והוא נמלט לתוך בניין. כאמור, עדיין בושה וחרפה אבל אנחנו אוהבים לדעת את האמת".

מתברר כי החייל ספג קריאות גנאי ומהבהלה שאחזה בו נמלט לתוך בניין סמוך והזעיק את כוחות המשטרה, שבואם לשכונה כנראה התסיס את האווירה וגרר לאלימות וידויי אבנים מצד הקיצוניים בשכונה, אך העובדות הללו לא מפריעות לכלי התקשורת הכלליים לכנות את התקרית כ"לינץ' בחייל חרדי".

יושב-ראש משמרת הקודש והחינוך, הרב מרדכי בלוי, הסביר הבוקר ב'גלי צה"ל' כי החייל "הותקף על ידי המון במאה שערים, במחוזות בהם גם רבנים גדולים וחברי כנסת לא יכולים להסתובב, אז בטח לא חייל במדים".

בלוי התייחס לקמפיין החרד"קים האלים נגד החיילים החרדים ואמר כי "קמפיין 'החרד"קים' מדיף ריח אנטישמי, ולא סתם המודעות האלה לא מופיעות בעיתונים החרדים".

בלוי נשאל מדוע הרבנים לא גינו את התקיפה ואמר כי "הרבנים לא יעמדו דום ואף אחד לא יחליט בשבילם מתי להגיב. גם הרבנים הדתיים-לאומיים של בנט לא מגיבים לתופעת 'תג מחיר'. יש גזירה שמונפת מעל מחנה התורה ויש כאלה שלוקחים אותה למקומות אפלים".

מתברר כי העובדות גם לא מבלבלות את הפוליטיקאים שלנו. יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אביגדור ליברמן, התייחס בישיבת הוועדה לתקרית במאה שערים ואמר כי "יש להתייחס בחומרה יתרה לאירוע".

ליברמן הוסיף ואמר כי "לא פחות חמור מכך זו העובדה שראשי הציבור החרדי עד עכשיו לא גינו את האירוע המזעזע".

"אם נבין בתוך יום או יומיים שלא ננקטו כל הצעדים הנדרשים בנושא, נפעל בוועדת החוץ והביטחון לקדם חקיקת בזק שתמנע אירועים דומים", אמר ליברמן.

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו: "לא לשנאת אחים. האירוע במאה שערים אתמול היה חמור ביותר, ואני סומך על המשטרה שתטפל בו כמו שצריך. מי שמעז לפגוע בחייל שלנו ייענש בחומרה. נקודה".

בנט, מוסיף ומזהיר מפני ההכללה נגד כל הציבור החרדי וכותב כי "מה שמסוכן לא פחות היא ההתנפלות על הציבור החרדי כולו, כשברור לכולם שמדובר בקבוצה קיצונית במיוחד. ההכללה הזאת מסוכנת. חברים, הגזמנו".

"את שילוב החרדים בעבודה ובצבא נפתור בהידברות ולא בהסלמה של השיח"" כותב בנט, "לקראת תשעה באב, חובה עלינו לפעול לרגיעה ולא לשנאת אחים. ולחייל עצמו: תהיה חזק. כולנו איתך".

יו"ר התנועה שרת המשפטים ציפי לבני כתבה הבוקר היא "מצדיעה למשרתים בצה"ל והיום במיוחד לכל חייל חרדי שמשרת ולובש מדים למרות הסביבה העוינת שבה הוא חי".

"זו העת להגן על כל חייל כזה. לחבק כחברה ולהגן כמדינה מפני אלה שנהנים מהביטחון, לא מוכנים לתרום לו ומתנכלים למי שמוכן לתרום", דברי לבני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר