שוחררו ללא תנאים חמש "נשות הכותל" שנעצרו

למרות שהפרו את פסיקת הבג"ץ, שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי-בבלי, החליטה לשחרר את חמש "נשות הכותל" בטענה כי הן לא החלו בפרובוקציה (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המעצרים בכותל, הבוקר (צילום: פלאש 90)

חמש הנשים שנעצרו הבוקר (חמישי), לאחר שהשתתפו בתפילה של ארגון "נשות הכותל" ברחבת הכותל המערבי, שוחררו על-ידי בית המשפט.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי-בבלי, החליטה לשחרר את הנשים ודחתה את טענת המשטרה כי הן גרמו להפרת הסדר הציבורי.

המשטרה עצרה הבוקר את חמש הנשים לאחר שהתעטפו בטלית ובתפילין בעזרת הנשים בכותל בניגוד לפסיקת בג"ץ ולמנהג המקום, בעת תפילה שקיימו במקום כמדי ראש חודש.

בהחלטתה, כתבה השופטת כי אין יסוד למעצר הנשים, מאחר ו"הפרת הסדר במקום, ככל שהייתה כזו, לא הייתה הפרת סדר מטעמן של המשיבות".

השופטת הוסיפה וכתבה כי אמנם הנשים נראות בסרטון כשהן מתקרבות למתפללת אחרת, "אולם לא אוכל להתעלם מן העובדה שאותה מתפללת עומדת במפגיע עם גבה אליהן כשהיא נושאת מטריה שעל גביה כתובות נאצה כלפי נשות הכותל. בנסיבות אלה, הרי שלא נשות הכותל הן שהחלו בפרובוקציה".

"משקבעתי שאין עילת מעצר, הרי שאין גם להורות על תנאים לשחרורן של המשיבות, ואני מורה על שחרורן ללא תנאים", החליטה השופטת.

השופטת הוסיפה וכתבה כי "במאמר מוסגר אציין כי מומלץ לכל הצדדים להגיע לפתרון מוסכם וחוקי, על מנת למנוע פרובוקציות מיותרות בעתיד".

הבוקר, הגיעו עשרות "נשות הכותל" לתפילת ראש חודש בכותל המערבי, המשטרה עצרה את הנשים שהתעטפו בטלית, בהן מנכ"לית הארגון, לזלי זקס. עשרות מתפללים חרדים, מחו לעבר הנשים וקראו לעברן: "אין לכן חלק באלוקי ישראל".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ הביע צער על הפרובקציה שקיימו הבוקר קבוצת הנשים, תוך פגיעה קשה ברגשות המתפללים. "בואן הבוקר למרות מתווה הפשרה שמבקש מר נתן שרנסקי לקדם הוא עדות ברורה שכל מטרתן הינה מחלוקת ופגיעה ברגשות, תוך העמקת הקיטוב בעם והפיכת הכותל לשדה מלחמה בין הקנאויות", אומר רב הכותל.

לדבריו, "במקום להביט אל המקום הקדוש הזה כ'אדמת קודש' הם הופכים אותו ל'אדמת מריבה' והתנהגותן במקום הוא אירוע הפגנתי במלוא מובן המילה, תוך ליבוי שנאה ומחלוקת בן אחים. על כולנו בעת הזאת לגנות ולהוקיע אותן, על מנת שנצליח למצוא את המכנה המשותף ולא להבליט את המפריד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר