בחירות 2013

תלונה נגד סאטמר: לחקור הצעה למתן שוחד בחירות

לאור הדיווחים כי חסידות סאטמר שבראשות האדמו"ר מהר"י, פנו למוסדות חינוך חרדיים בישראל והודיעו להם כי במידה ולא ישתתפו בבחירות, יזכו למענק של 100 אלף שקל, פנתה עמותת חדו"ש בתלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולוועדת הבחירות לבדוק חשד להצעה למתן שוחד בחירות (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מהר"י מסאטמר (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולוועדת הבחירות, לחקור חשד להצעה למתן שוחד בחירות על-ידי אחד מאדמו"רי סאטמר.

בשבוע שעבר דווח ב'מעריב' כי בחסידות סאטמר שבראשות האדמו"ר מהר"י, פנו למוסדות חינוך חרדיים בישראל והודיעו להם כי במידה ולא ישתתפו בבחירות, יזכו למענק של 100 אלף שקל.

לפי הדיווח, האדמו"ר שצפוי להגיע סמוך לבחירות לארץ, יעניק תמיכות בסכום כולל של מיליוני דולרים למוסדות שאינם קשורים לסאטמר, שיסרבו ליהנות מכספי המדינה ולהשתתף בבחירות.

בעקבות כך, פנתה בסוף השבוע עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין וליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין בדרישה לבחון את חוקיות ההצעה.

"זכותם של חסידי סטמאר להחרים את הבחירות אבל אסור להם להציע שוחד לאחרים. יש להבהיר להם שהחוק הישראלי חל גם עליהם", דורש מנכ"ל עמותת חדו"ש עו"ד אורי רגב.

במכתב ששלחה העמותה נטען כי ההצעה של חסידות סאטמר מהווה עבירה לכאורה על שני סעיפים מרכזיים 122 ו-123 לחוק הבחירות לכנסת, הקובעים כי חל איסור חמור על מתן או הצעת שוחד שעשויים להשפיע על הבוחר להימנע מלהצביע ובנוסף חל איסור גם על מתן שוחד עבור השפעה על אדם אחר שלא להשתתף בבחירות.

"תהליך העבירה כבר החל, מעצם העלאת ההצעה והעבירה על סעיפים 122 ו-123 לחוק הבחירות", מסביר רגב. "תקוותנו היא כי הגורמים המכותבים למכתב יפעלו על מנת להבהיר ברבים, כי קבלת הכספים הנ"ל על ידי הישיבות תהווה עבירה על החוק ותגרור עימה ענישה במלוא חומר הדין אשר תסייע למניעת השלמת העבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר